Marcinkevičius




Mažeikių Gabijos gimnazija: mokytojai kasdien vis labiau savimi pasitikėjo

Ernesta Šneideraitytė

Prabėgus trečiai nuotolinio mokymo savaitei vis aiškiau girdisi mokyklų bendruomenių įspūdžių atgarsiai. Problemos švietimo įstaigoms pradžioje iškilo panašios, tačiau nuotoliniu dirbant vis daugiau laiko, įžvelgiama savitų kitokio mokymosi pliusų. Štai Mažeikių Gabijos gimnazijos bendruomenė džiaugiasi vaikų ir tėvų supratingumu ir teigia, jog kai kuriems mokiniams nuotolinis mokymasis patrauklesnis už tradicinį.

Buvo nerimo

„Pirmąją nuotolinio mokymo dieną buvo daug nerimo: kaip seksis dirbti neįprastomis aplinkybėmis, kaip pavyks įvaldyti naujus skaitmeninius instrumentus, kaip seksis mokiniams ir, žinoma, kaip atlaikys visos sistemos“, – prisiminusi pradžią sakė Gabijos gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Sonata Šakienė. Pasak jos, dauguma mokinių buvo labai geranoriški, supratingi ir pasiruošę bendradarbiauti, o, jeigu reikia, ir padėti. O mokytojai, dirbdami naujose mokymosi aplinkose, naudodami naujus skaitmeninius instrumentus, kasdien vis labiau savimi pasitikėjo, iškilusioms problemoms, klausimams greitai rasdami sprendimus patys ar bendradarbiaudami su kolegomis.

Mokinių motyvacija

Pavaduotoja Budas.lt teigė, jog vienas didžiausių iššūkių – mokinių motyvacija. Mat tiems mokiniams, kurie stokoja vidinės motyvacijos, tradicinė mokymosi tvarka, mokytojo buvimas šalia šiek tiek padėdavo susitelkti ir mokytis. Dabar šį vaidmenį, anot S. Šakienės, turėtų atlikti šeima.

Su išaugusiu darbo krūviu susiduria ne vienas pedagogas. Didžioji dalis sukauptos medžiagos nebetinka – reikia arba pertvarkyti, arba rasti skaitmeninių šaltinių. S. Šakienė sako, jog daugiau laiko užima grįžtamasis ryšys, darbų taisymas, o aktyvūs mokymosi dalyviai yra tie, kurie yra labiau motyvuoti, sąmoningi, atsakingi, turi palaikymą (gal kontrolę) namuose.

Tobulėja pedagogai

Šiuo nelengvu laikotarpiu visa visuomenė susiduria su vienokiais ar kitokiais iššūkiais, išmoksta kažko naujo, tobulėja. Švietimo įstaigoms tai ypač daug turintis įtakos pasikeitimas. Dabar mokosi ne tik jaunoji karta, bet ir pedagogai. „Mokytojams tikrai nėra lengviau, nes turi išmokti, įvaldyti naujus dalykus (mokymosi aplinkas, įrankius, skaitmenines priemones ir pan.), kad nuotolinis mokymas vyktų kokybiškai. Be to, mokytojas sukauptos patirties, medžiagos dažnu atveju negali tiesiogiai panaudoti, tad reikia laiko ir išmanymo, kaip visa tai „transformuoti“. Daug laiko užima rašto darbų tikrinimas, grįžtamojo ryšio teikimas. Ir, žinoma, nuo nepertraukiamo žiūrėjimo į ekraną ir ilgo sėdėjimo kenčia mokytojų sveikata“, – teigė pavaduotoja S. Šakienė.

Nuotrauka iš lt.wikipedia.org

Taip pat skaitykite:

Nuorodų sąrašas

Nuorodų sąrašas

Powered by BaltiCode